
[INFO] Milton Samuels - Red Hot (Keithus I)
Re: Milton Samuels - Red Hot (Keithus I)
Et trouvera toujours des intégristes anti repress pour trouver le "mix original" infiniement supérieur !! 

Bah, comme ça tout le monde sera content ! 

"Reggae music is not not something that you hear, it's something that you feel. And if you don't feel it you can't know it" Peter Tosh
http://www.soulofanbessa.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.soulofanbessa.com" onclick="window.open(this.href);return false;

litelet a écrit :C'est bizarre cette histoire de volume... L'ing son a du s'endormir sur le fader... Ils précisent s'ils ont trouvé le master?
il y a du y avoir mauvaise manip du fader au moment du cutting... involontairement je pense. Ils s'en sont pas apercu et hop.. Ce qui est decevant surtout c'est que le volume sonore du 7" est loin d'etre optimum du coup. vous le ressentez comparé a d'autres 7" ?
C'est comme un magicien, il a justement tout interet à ne rien dévoiler pour ne pas rompre le charme. Pour ce qui est des master tape, je pense qu'il ne faut pas trop se leurrer ...
Ces master tapes, sont montrés sans détails pour légitimer l'ensemble du travail. Mais en aucun cas on aura le droit de savoir d'où vient quoi; sachant que la plupart des morceaux connus ou attendus viennent de RIP.
DKR sort beaucoup de morceau unreleased et inédits, c'est ceux-ci qui proviennent en majorité de master tape. Primo c'est logique, secundo ca s'entend sur les sorties. Certains provenanant de tape étaient sortis à l'époque mais ils sont tres minoritaires. J'en ai reperé un, un patrick andy, dont la drum sonnait differement du 12" originel. La plupart de ces tapes étaient des purs produits channel one 80s, on sait qu'il a une connexion avec jo-jo hookim.
Le manque de transparence de sa démarche ne m'étonne guère, il a rien à y gagner au contraire.
Ces master tapes, sont montrés sans détails pour légitimer l'ensemble du travail. Mais en aucun cas on aura le droit de savoir d'où vient quoi; sachant que la plupart des morceaux connus ou attendus viennent de RIP.
DKR sort beaucoup de morceau unreleased et inédits, c'est ceux-ci qui proviennent en majorité de master tape. Primo c'est logique, secundo ca s'entend sur les sorties. Certains provenanant de tape étaient sortis à l'époque mais ils sont tres minoritaires. J'en ai reperé un, un patrick andy, dont la drum sonnait differement du 12" originel. La plupart de ces tapes étaient des purs produits channel one 80s, on sait qu'il a une connexion avec jo-jo hookim.
Le manque de transparence de sa démarche ne m'étonne guère, il a rien à y gagner au contraire.
-
- Belle carrière en vue
- Messages : 21
the volume mistake in 'red hot' was indeed a mistake on the fader during the original mixing. the tune was mixed at a home studio setup at 56 hope road in 1975, it was a 2-track recording mixed using a rack EQ, not a proper studio board.
about master tapes, i've made this joke before but we could post videos of the tapes being transferred in studio and people would still find a reason to say it's not true! we use tapes whenever possible. i've even posted pictures of piles of them on our Facebook page so some people can sleep at night.
the truth is that 99% of producers do not have most if not ANY of their master tapes intact and most fans need to dispel the fantasy that they do. there is also something that most fans do not understand which is that most Jamaican producers consider the "master tape" to be the multi-track tape (4, 8, 16, 24) and gave little thought to the preservation of 2-track mixdowns of released material. often those tapes were re-used and/or left at the cutting room, etc. mixes are looked on like a disposable thing that can always be done over, the "rhythm tape" (aka multi-track) is what many guys attempted to preserve.
if we left it up to the producers we'd be transferring 2-inch tapes all day and putting out new mixes of all these songs mixed by some teenager in Protools!
just some insight from the part of the big bad label.
sorry this post is not in French, no disrespect.
about master tapes, i've made this joke before but we could post videos of the tapes being transferred in studio and people would still find a reason to say it's not true! we use tapes whenever possible. i've even posted pictures of piles of them on our Facebook page so some people can sleep at night.

the truth is that 99% of producers do not have most if not ANY of their master tapes intact and most fans need to dispel the fantasy that they do. there is also something that most fans do not understand which is that most Jamaican producers consider the "master tape" to be the multi-track tape (4, 8, 16, 24) and gave little thought to the preservation of 2-track mixdowns of released material. often those tapes were re-used and/or left at the cutting room, etc. mixes are looked on like a disposable thing that can always be done over, the "rhythm tape" (aka multi-track) is what many guys attempted to preserve.
if we left it up to the producers we'd be transferring 2-inch tapes all day and putting out new mixes of all these songs mixed by some teenager in Protools!
just some insight from the part of the big bad label.

sorry this post is not in French, no disrespect.