[Rock A Shacka] - Play On Mr. Music

Une sortie d'album, une réédition, 45T, Maxi... Faites-le savoir!
Répondre
Avatar du membre
ITAL
Producer
Messages : 806

[Rock A Shacka] - Play On Mr. Music

Message par ITAL » 16 mai 2020 07:02

A venir le 13 juin.
L'écoute : http://drumandbass-rec.main.jp/blog/roc ... ease-info/
The legendary tune “Play On Mr. Music” from a documentary film “Roots Rock Reggae” comes alive. This compilation celebrates some uncommon gems from the greatest golden years of the Black Ark Studio and Lee Perry’s works.

“Play On Mr Music” by the Upsetter Revue featuring The Heptones, The Congos and Junior Murvin, had long been the Holy Grail for roots reggae connoisseurs, until Rocka Shacka issued it on a 10-inch EP. The result of an impromptu studio jam (captured on celluloid for Jeremy Marre’ s Roots Rock Reggae documentary in May 1977), the track celebrates the undeniable pull of Perry’ s musical artistry, with both musicians and onlookers enhanced by the uplifting qualities of a marijuana spliff.
“Milte Hi Ankhen” by Sam Carty is a full vocal cut to the oriental dub known as “Bird In Hand” which was included the dub master piece “Return of Ape”. You can also enjoy the unreleased dub mix of the deep rasta tune “Rejoice Jah Jah Children” by The Silvertones, also the unreleased take of Carlton Jackson’s big tune “History”, an irie roots rock version of Curtis Mayfield “People Get Ready” by Junior Murvin and the soulful Perry’s vocal on “Soul Fire”.

01.Play On Mr. Music – Upsetter Revue feat. The Heptones, The Congos & Junior Murvin *
02.History (Dub Plate Mix) – Carlton Jackson *
03.Rejoice Jah Jah Children (Dub Plate Mix) – The Silvertones *
04.Give Me A love – Jimmy Riley
05.Give Me A Dub – The Upsetters
06.Soul Fire – Lee Perry
07.Milte Hi Akhen aka Bird In Hand (Full Vocal Version) – Sam Carty
08.One More River To Cross – Mystic I
09. One More Dub To Cross – The Upsetters
10.People Get Ready – Junior Murvin
11.People Get Ready Dub – The Upsetters
12.Feel All Right – The Silvertones
13.Sugar & Spice (Love Has Got Its Way) – Keith Rowe **
14.Spicy Version – The Upsetters **

*Unreleased Alternate Take
** Previously Unreleased 13 & 14 are bonus tracks for CD only
Image

Avatar du membre
litelet
Producer
Messages : 2644
canap winner : 1 victoire

Message par litelet » 16 mai 2020 09:51

:bike: Le son est étrangement sur-reverbisé, j'imagine au mastering...

Avatar du membre
Nyah_man
Engineer
Messages : 666
canap winner : 1 victoire

Message par Nyah_man » 16 mai 2020 10:44

Ce serait un vrai gâchis s'ils le sortent en l'état...
This race is not for the swift but a who can endure it till the end !!!!!

jahloren
Engineer
Messages : 582

Message par jahloren » 19 mai 2020 16:51

Sympa cette nouvelle compil mais effectivement étrange cette surdose permanente de reverb...

Avatar du membre
zonard
Producer
Messages : 1762
canap winner : 2 victoires
Localisation : Lyon

Message par zonard » 20 mai 2020 08:24

Effectivement les samples ne donnent pas envie... J'ai l'impression que la plupart des morceaux sont déjà dispo, soit par les singles Jap soit sur les compils de dubplate mixes de Pressure Sounds. Et que dire de la pochette avec le détourage réalisé au ciseaux par un gamin de 5 ans et l'utilisation de la police interdite "comic sans ms".... Si on y ajoute le tarif auquel tout ça se vendra en Europe je crois que je vais passer mon tour...

Avatar du membre
anbessa
Producer
Messages : 2134
canap winner : 1 victoire

Message par anbessa » 20 mai 2020 08:43

Zonard :) Effectivement le graphiste était pas en forme...

Pour les samples, j'ai l'impression que c'est l'enregistrement de ceux-ci qui provoque cet effet. On dirait que le disque tourne dans la pièce, et que c'est enregistré au téléphone... Par ce que si effectivement les morceaux "sonnent" comme ça sur le disque, ça ne donne vraiment pas envie. Quelle que soit la raison, c'est en tout cas un calcul - ou une erreur - bizarre de la part de quelqu'un plutôt perfectionniste d'habitude...
"Reggae music is not not something that you hear, it's something that you feel. And if you don't feel it you can't know it" Peter Tosh
http://www.soulofanbessa.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Avatar du membre
Jah Breizh
Engineer
Messages : 776

Message par Jah Breizh » 10 juil. 2020 02:13

J'ai extrait les chansons du "Roots Rock Reggae" et compilé, si ça intéresse quelqu'un.
.

Répondre

Retourner vers « Nouveautés »